Artykuł sponsorowany

Co składa się na tzw. flotę telekomunikacyjną?

Co składa się na tzw. flotę telekomunikacyjną?

Żadna działalność biznesowa niezależnie od skali, w jakiej jest prowadzona oraz branży, w której operuje, nie może być wykonywana bez korzystania z rozwiązań z obszaru telekomunikacji. Im większa jest dana organizacja, tym większe będzie jej zapotrzebowanie na służący do tego sprzęt, oprogramowanie oraz usługi. Samodzielne zajmowanie się tą dziedziną wymaga sporych zasobów i wiedzy, stąd wiele podmiotów oferuje zarządzanie flotą telekomunikacyjną.

Czym jest „flota telekomunikacyjna”?

Określenie „flota telekomunikacyjna” jest zaczerpnięte z języka angielskiego, gdzie stworzono je na zasadzie analogii do „floty pojazdów”, a więc wszystkich środków transportu wykorzystywanych przez firmę. Używa się go zwykle w kontekście zarządzania flotą telekomunikacyjną. Gdy chodzi o telekomunikację, działalność ta będzie nieco zbliżona, a więc polegająca na dbaniu o prawidłowe funkcjonowanie całej infrastruktury służącej do porozumiewania się oraz wymiany danych wykorzystywanej w organizacji. Będzie też miała na celu optymalizację kosztów jej utrzymania, uzyskanie maksymalnej efektywności i utrzymanie sprzętu oraz niezbędnych rozwiązań informatycznych w należytym stanie. Zazwyczaj obejmuje też reagowanie na wszelkie usterki i nieprawidłowości, a ponadto nadzorowanie kondycji poszczególnych urządzeń oraz wymiany ich w razie takiej potrzeby. W ramach zarządzania flotą telekomunikacyjną konieczne będą też prowadzone w imieniu zleceniodawcy kontakty z operatorami, tworzenie wsparcia dla użytkowników, a także troszczenie się o kwestie łączące się z szeroko pojętym bezpieczeństwem.

Jakie korzyści może przynieść zlecenie zarządzania flotą komunikacyjną firmie zewnętrznej?

Usługa zarządzanie flotą telekomunikacyjną jest korzystna dla zleceniodawcy w kilku wymiarach. W grę wchodzi obniżenie kosztów związanych z ponoszonymi w tym obszarze wydatkami, a także uwolnienie od konieczności zatrudniania dodatkowych specjalistów oraz cedowania nowych obowiązków na pracowników działu IT. Oszczędności dotyczą też wydatków na zakupy i serwisowanie sprzętu oraz stworzenie koniecznych do tego procedur. Firmą, która zajmuje się outsourcingiem telekomunikacyjnym, jest Moll Telecom Service, oferująca także dodatkowe usługi z tego obszaru m.in. wykorzystanie sztucznej inteligencji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.