Artykuł sponsorowany

Elementy składowe systemu identyfikacji wizualnej

Elementy składowe systemu identyfikacji wizualnej

System identyfikacji wizualnej ma na celu usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa, a także ukształtowanie jak najlepszej pozycji rynkowej. Składają się na niego różne aspekty – zarówno zewnętrzne (zwraca się na nie najwięcej uwagi), czyli reklama i marketing, jak i wewnętrzne (ogólne opinie i wizerunek firmy). Jakie są najważniejsze elementy składowe systemu identyfikacji wizualnej?

Co składa się na identyfikację wizualną?

Identyfikacja wizualna, ustanowiona w systemie, umożliwia zaprezentowanie firmy i jej produktów w ładny, unikatowy sposób. Układa elementy graficzne i tekstowe w logiczną i spójną całość. Powstają symbole i zachowania, stworzone przed dane przedsiębiorstwo, które pomagają jednoznacznie je rozpoznać i wyróżnić na rynku. System identyfikacji wizualnej może liczyć od kilku do kilku tysięcy elementów – wiele zależy od wielkości i aktywności danej firmy.

Na identyfikację wizualną składają się m.in. logo lub logotyp, krój pisma, kolorystyka, wygląd produktów i ich opakowań, szata zewnętrzna materiałów promocyjnych. Ważne jest zaprojektowanie charakterystycznego logo (pozwala wyróżnić firmę na tle konkurencji), które nanoszone jest m.in. na gadżety reklamowe, wizytówki i pieczątki. System identyfikacji wizualnej wiąże się także z namingiem (wymyślaniem nazwa produktów, marek, usług). Identyfikacja wizualna powinna być spójna w każdym aspekcie – agencje reklamowe wymyślają jednorodną kolorystykę, czcionkę dla swoich klientów. Bardzo ważna jest stała konsultacja z klientem, która pomoże uniknąć plagiatu lub niezrozumienia.

W czym pomaga system identyfikacji wizualnej?

System identyfikacji wizualnej jest gwarancją sukcesu marki. Skupia się on na dwóch aspektach – filarze integracyjnych (kultura firmowa, zadowolenie pracowników) oraz dyferencjacyjnej (zewnętrzna komunikacja filmy, wyróżnienie się w otoczeniu firmowym). Liczy się zatem nie tylko zewnętrzna otoczka, ale i wewnętrzna część. Świadome budowanie wizerunku marki danej firmy i jej poszczególnych elementów to zadanie agencji reklamowych, prowadzących doradztwo marketingowe. Przykładem jest agencja reklamowa Arfa, która oferuje usługi z zakresu doradztwa biznesowego oraz psychologii marketingu. Owa agencja marketingowa projektuje skuteczny i kompletny system identyfikacji wizualnej klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.