Artykuł sponsorowany

Jak rozpoznać świeże mięso?

Jak rozpoznać świeże mięso?

Jedną z ważniejszych kwestii, na które warto zwracać uwagę podczas zakupów spożywczych, jest ich świeżość. Mimo tego, że cena ma równie duże znaczenie, to jeżeli jest niepokojąco niska, powinna zaalarmować o tym, że coś może być nie tak. Doskonałym przykładem jest świeże mięso. Jak można zweryfikować, czy nadaje się do spożycia, czy może lepiej będzie zrezygnować z zakupu? Na co zwracać szczególną uwagę?

Czy wygląd mięsa ma znaczenie? 

Świeżość kupowanego mięsa ma ogromne znaczenie. Jakość produktu przekłada się bowiem na zdrowie i samopoczucie. Jednym z czynników, dzięki którym można rozpoznać świeże mięso, jest jego wygląd. Ocena zależy oczywiście od gatunku. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach:

  • świeża wołowina ma czerwony kolor,

  • świeża wieprzowina jest różowa,

  • świeże mięso drobiowe jest bladoróżowe.

Jeżeli natomiast chodzi o to, co powinno zaniepokoić konsumenta, to jest to między innymi szare mięso, które najprawdopodobniej jest po prostu stare. Oprócz tego ważne jest też, że świeże kawałki są zwarte i jędrne. Nie warto sięgać również po produkty, które są wodniste.

Co jeszcze świadczy o tym, że mięso jest nieświeże? 

Wygląd mówi nam naprawdę wiele w kontekście świeżości mięsa. Jednak oprócz tego dobrze zwrócić uwagę również na kilka innych kwestii. O to, co jeszcze powinno być alarmujące, zapytaliśmy pracownika sklepu z ekologiczną żywnością, który wytłumaczył:

- O tym, że mięso jest nieświeże, można się przekonać nie tylko po zauważeniu, że ma inny kolor niż świeże. Oprócz tego nie warto kupować go również wtedy, kiedy ma zielonkawy nalot. Produkt, który należy omijać szerokim łukiem, można też rozpoznać, dotykając go. Mięso, które ma lepką powierzchnię, zdecydowanie nie nadje się do spożycia.

Ostatnią, ale niemniej istotną kwestią, o której warto powiedzieć w kontekście świeżości produktów mięsnych, jest ich zapach. Z zakupów zdecydowanie warto zrezygnować w przypadku, w którym wyczuwalny jest stęchły i słodkawy zapach. Na koniec należy jeszcze wspomnieć o oczywistym czynniku, czyli dacie ważności. Tej kwestii zwykle nie można co prawda zweryfikować w przypadku produktów sprzedawanych, jednak dobrze mieć to na uwadze. Często zdarza się tak, że osoby, które znajdą sprawdzonego dostawcę mięsa, korzystają z jego usług regularnie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.