Artykuł sponsorowany

Jak wygląda produkcja opakowań kartonowych w wysokich nakładach?

Jak wygląda produkcja opakowań kartonowych w wysokich nakładach?

Większość produktów trafiających do klientów indywidualnych, a także takich, które są adresowane do odbiorców biznesowych, jest umieszczana w opakowaniach z kartonu, które pełnią funkcje ochronne, a przy tym dają możliwość zamieszczenia potrzebnych informacji oraz zadbania o atrakcyjny wygląd. Opakowania kartonowe przybierają różne formy, jednak szczególną popularnością cieszą się wszelkiego rodzaju pudełka.

Jakie są rodzaje opakowań kartonowych?

Opakowania kartonowe najczęściej przybierają postać pudeł kartonowych o kształcie i funkcjonalności uzależnionej od rodzaju pakowanego produktu oraz funkcji, jaką mają pełnić. W przypadku opakowań zbiorczych najczęściej są to klasyczne pudła klapowe zaklejane taśmami papierowymi albo z tworzywa sztucznego, a niekiedy wzmacniane metalowymi zszywkami. Z reguły powstają z tektury falistej – w większości sytuacji będzie to tektura trójwarstwowa. Zakres używanego asortymentu przy opakowaniach jednostkowych jest dużo szerszy. Obejmuje wyroby z tektury falistej i tektury litej, często kaszerowanej dla uzyskania odpowiedniej estetyki, a niekiedy także z kartonu, jeśli pakowane mają być wyroby o niewielkiej masie albo wymagające ozdobnych wykończeń np. powlekania folią przezroczystą, metalizowaną czy lakierowania. Jeżeli chodzi o najpopularniejsze kształty, to poza pudełkami teleskopowymi wybierane są różne wzory z katalogu FEFCO. Trzeba jednak pamiętać, by zlecić produkcję opakowań kartonowych firmie, która dysponuje właściwą technologią i będzie w stanie właściwie wysztancować odpowiedni wzór, a także umieścić na nim nadruki o oczekiwanej jakości.

Przeczytaj również: Jakie kartony wybrać, prowadząc sprzedaż wysyłkową za pomocą automatów paczkowych?

Jak wytwarza się opakowania kartonowe?

Proces produkcji opakowań kartonowych jest uzależniony od rodzaju wykorzystywanego materiału, a także od formy, jaką mają przybrać. Wiąże się z przygotowaniem projektu graficznego, a także sporządzeniem wykrojnika, który pozwoli na wysztancowanie niezbędnego wzoru. Tektura lub karton musi być też odpowiednio zbigowana, a w wielu przypadkach również perforowana. Konieczne będzie przygotowanie nadruków – w zależności od materiałów używa się z różnych technologii. Gdy w grę wchodzi przygotowanie papieru, którym pudełko zostanie oklejone podczas kaszerowania, będzie to druk offsetowy. Przy druku na tekturze falistej korzysta się zwykle z sitodruku lub fleksodruku. Warto też pamiętać, że niektóre wyroby wymagają zastosowania papierów lub kartonów powlekanych. Producenci opakowań jak np. firma Media Gold często oferują też dodatkowe techniki uszlachetniania np. hot-stamping i wykonywanie tłoczeń.

Przeczytaj również: Wyposażenie do kartonów - przegląd rozwiązań

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.