Artykuł sponsorowany

Komu i kiedy przysługuje dopłata do odszkodowania?

Komu i kiedy przysługuje dopłata do odszkodowania?

Miałeś wypadek albo kolizję, w wyniku której twój pojazd uległ poważnym uszkodzeniom. Na szczęście nie była to twoja wina, otrzymałeś więc odszkodowanie z OC sprawcy. Problem rozwiązany? Niekoniecznie. Niestety nawet połowa kosztorysów, na podstawie których przeprowadzona ma zostać likwidacja szkody komunikacyjnej, może być zaniżana przez ubezpieczycieli.

Jak to możliwe, skoro wyliczający je eksperci korzystają ze specjalistycznych programów, wypełnionych szczegółowymi informacjami o cenach każdego podzespołu i każdej usługi? Otóż biegli pracujący dla zakładów ubezpieczeniowych często nie uwzględniają stawek VAT, amortyzacji części albo stosują w obliczeniach ceny zamienników, zamiast elementów oryginalnych. Łatwo zgadnąć, jaki jest tego efekt.

Otrzymane od ubezpieczyciela pieniądze mogą nie wystarczyć na naprawę uszkodzonego samochodu – mówi przedstawiciel firmy odszkodowawczej BRYKSA EXPERT z Gdańska. – Ale w takiej sytuacji właścicielowi pojazdu przysługiwać może dopłata do odszkodowania.

Kiedy i jak starać się o dopłatę do odszkodowania?

Zacznijmy od tego, że dopłatę uzyskać możesz do trzech lat od wydania decyzji o przyznaniu odszkodowania. Najlepiej będzie jednak, jeśli zajmiesz się tym jak najszybciej. Istotne jest również to, żeby nie doszło wcześniej do zawarcia ugody z ubezpieczycielem, oraz to, że szkodę rozliczono gotówkowo. Szczególne wyzwanie stanowić będzie zaś sytuacja, w której do wypadku albo kolizji doszło zagranicą.

Pamiętaj, że dopłata do odszkodowania przysługuje także wówczas, gdy nie przeprowadzono naprawy pojazdu. Musisz jednak udokumentować, że firma ubezpieczeniowa zaniżyła odszkodowanie. Dopłata jest możliwa również w przypadku, gdy po stwierdzeniu szkody całkowitej nie udało się sprzedać wraku po cenie wskazanej przez ubezpieczyciela. Potrzebna jest wówczas umowa kupna-sprzedaży samochodu.

W staraniach o dopłatę do odszkodowania wspomóc cię może firma odszkodowawcza. Jej przedstawiciele dokonają nie tylko obiektywnej wyceny szkody komunikacyjnej, ale także starannie przeanalizują całą dokumentację. W twoim imieniu zwrócą się też do ubezpieczyciela, a jeśli ten odmówi dopłacenia do zaniżonego odszkodowania, mogą także skierować sprawę na drogę sądową.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.