Artykuł sponsorowany

Które techniki drukarskie najlepiej sprawdzają się w druku niskonakładowym?

Które techniki drukarskie najlepiej sprawdzają się w druku niskonakładowym?

Druk niskonakładowy sprawdza się do produkcji krótkich serii materiałów reklamowych, książek, czasopism czy opakowań. Profesjonalne drukarnie oferują unikalną jakość w szybkim tempie, na różnych rodzajach papieru czy folii. W tym celu stosuje się popularny druk cyfrowy, który sprawia, że produkcja niskich nakładów nie wiąże się z utratą jakości wydruków. Czym się wyróżniają techniki druku niskonakładowego i jakie mają zalety?

Druk cyfrowy niskonakładowy – czym się wyróżnia?

Druk cyfrowy w przeciwieństwie do offsetowego nie wymaga przygotowania formy drukarskiej. Wydruki realizowane są bezpośrednio z pliku i dają możliwość personalizowania wszystkich rozwiązań. Maszyny przeznaczone pracują w technologii laserowej, dzięki czemu zamiast matrycy wykorzystują specjalny cylinder pokryty warstwą światłoczułą. Urządzenie naświetla się wiązką laserową, tworząc równocześnie obraz utajony, który za pomocą tonera nanoszony jest na papier i zespalany z nim termicznie. Za jego pomocą można stworzyć np. tanie koszulki z własnym nadrukiem w niskim nakładzie.

Druk cyfrowy – jakie ma zalety?

Druk cyfrowy gwarantuje przede wszystkim szybkość przy zastosowaniu niskich nakładów. Przedprodukcja trwa tylko chwilę, ponieważ nie wymaga skomplikowanych przygotowań, które są konieczne np. przy tradycyjnych maszynach drukarskich. Niskonakładowe zamówienia można realizować praktycznie od ręki, a większe w ciągu kilku godzin. Takie rozwiązanie generuje niskie koszty, zapewniając przy tym wysoką jakość zarówno czarno-białych, jak i kolorowych produktów. Gotowe wydruki cyfrowe nie potrzebują czasu na wyschnięcie. Można je od razu poddawać obróbkom introligatorskim. Taką ofertę proponuje m.in. pracownia poligraficzna Wlepki, która korzysta z najwyższej jakości druku cyfrowego.

Niskonakładowy druk cyfrowy – jakie ma zastosowanie?

Niskonakładowy druk cyfrowy sprawdza się głównie w produkcjach użytkowych i okolicznościowych wyrobów poligraficznych o niewielkich rozmiarach. Polecany jest np. do przygotowywania broszur, katalogów, książek czy czasopism w małych nakładach. Sprawdza się również do wykonywania ulotek, okazjonalnych koszulek z własnym wzorem czy kubków, skarpetek oraz poduszek i wpinek.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.