Które techniki drukarskie najlepiej sprawdzają się w druku niskonakładowym?
Druk niskonakładowy sprawdza się do produkcji krótkich serii materiałów reklamowych, książek, czasopism czy opakowań. Profesjonalne drukarnie oferują unikalną jakość w szybkim tempie, na różnych rodzajach papieru czy folii. W tym celu stosuje się popularny druk cyfrowy, który sprawia, że produkcja niskich nakładów nie wiąże się z utratą jakości wydruków. Czym się wyróżniają techniki druku niskonakładowego i jakie mają zalety?
Druk cyfrowy niskonakładowy – czym się wyróżnia?
Druk cyfrowy w przeciwieństwie do offsetowego nie wymaga przygotowania formy drukarskiej. Wydruki realizowane są bezpośrednio z pliku i dają możliwość personalizowania wszystkich rozwiązań. Maszyny przeznaczone pracują w technologii laserowej, dzięki czemu zamiast matrycy wykorzystują specjalny cylinder pokryty warstwą światłoczułą. Urządzenie naświetla się wiązką laserową, tworząc równocześnie obraz utajony, który za pomocą tonera nanoszony jest na papier i zespalany z nim termicznie. Za jego pomocą można stworzyć np. tanie koszulki z własnym nadrukiem w niskim nakładzie.
Druk cyfrowy – jakie ma zalety?
Druk cyfrowy gwarantuje przede wszystkim szybkość przy zastosowaniu niskich nakładów. Przedprodukcja trwa tylko chwilę, ponieważ nie wymaga skomplikowanych przygotowań, które są konieczne np. przy tradycyjnych maszynach drukarskich. Niskonakładowe zamówienia można realizować praktycznie od ręki, a większe w ciągu kilku godzin. Takie rozwiązanie generuje niskie koszty, zapewniając przy tym wysoką jakość zarówno czarno-białych, jak i kolorowych produktów. Gotowe wydruki cyfrowe nie potrzebują czasu na wyschnięcie. Można je od razu poddawać obróbkom introligatorskim. Taką ofertę proponuje m.in. pracownia poligraficzna Wlepki, która korzysta z najwyższej jakości druku cyfrowego.
Niskonakładowy druk cyfrowy – jakie ma zastosowanie?
Niskonakładowy druk cyfrowy sprawdza się głównie w produkcjach użytkowych i okolicznościowych wyrobów poligraficznych o niewielkich rozmiarach. Polecany jest np. do przygotowywania broszur, katalogów, książek czy czasopism w małych nakładach. Sprawdza się również do wykonywania ulotek, okazjonalnych koszulek z własnym wzorem czy kubków, skarpetek oraz poduszek i wpinek.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana