Artykuł sponsorowany

Nowe czy używane - które auto wybrać?

Nowe czy używane - które auto wybrać?

Sytuacja na rynku aut osobowych jest skomplikowana i wymaga sporego przemyślenia decyzji zakupowej. Nowe modele trudno jest dostać od ręki, zwłaszcza w indywidualnej konfiguracji. Rynek wtórny natomiast rządzi się sobie tylko znanymi prawami i nie ma gwarancji, że trafi się na naprawdę zadbany model. Co więc należy w tej sytuacji zrobić? W tym artykule znajdziesz najlepsze podpowiedzi potrzebne do podjęcia decyzji. Zapoznaj się z nimi!

Najważniejsze korzyści z zakupu nowego samochodu

W przekonaniu użytkowników wszystko, co nowe jest lepsze. Nie zawsze tak jednak jest. Wiele przykładów potwierdzało, że nowe modele aut lub warianty silnikowe okazywały się wpadkami konstrukcyjnymi (sławne 1.4 TSI EA111). Kupując nowy model, masz oczywiście gwarancję, ale trudno jest stwierdzić, czy ewentualną usterkę można trwale wyeliminować. Jak wskazują specjaliści od aut, firma Caban Recykling z Łodzi, pojazdy nowe mają tę zaletę, że nikt do tej pory ich nie eksploatował. Na liczniku mają zwykle kilkanaście kilometrów przebiegu, a jednostki napędowe są „na dotarciu”. Nowe auto można też dowolnie skonfigurować pod kątem własnego uznania. Poza tym jego oprogramowanie i interfejs są aktualne, co wpływa na komfort użytkowania.

Korzyści z nabycia auta z drugiej ręki

Trzeba przyznać, że kupno samochodu używanego również ma swoje plusy i minusy. Wydając taką samą kwotę na auto, model używany zwykle będzie w lepszej wersji silnikowej i bogatszym wyposażeniu. Ma to znaczenie zwłaszcza dla tych osób, które szukają konkretnego pakietu danego pojazdu. Poza tym auto używane często ma za sobą choroby wieku „dziecięcego”. Dlatego przetestowane warianty silnikowe można wybierać z mniejszym ryzykiem niż te, które dopiero weszły na rynek. Jednak samochody używane zawsze mają za sobą jakąś historię eksploatacji. Niektóre mają skrzętnie zamaskowane usterki, inne po prostu były uczestnikami stłuczek lub wypadków drogowych. Jeszcze inne mogą być w niezłym stanie wizualnym, ale ich przebieg jest na tyle wysoki, że nowy właściciel ryzykuje rychły remont. Taki pojazd, który miał być „igłą”, staje się niestety skarbonką bez dna. Oczywiście warto zachować rozsądek w podejściu do aut nowych i używanych. Konieczne jest uwzględnienie wszystkich za i przeciw przed podjęciem ostatecznej decyzji.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.