Artykuł sponsorowany

Outlet czy skup – co się bardziej opłaca?

Outlet czy skup – co się bardziej opłaca?

Nadwyżki magazynowe to problem, przed którym często stają firmy z najróżniejszych branż. Niezależnie od rodzaju towaru, jeśli zaczyna on zalegać na półkach, warto jak najszybciej się go pozbyć. Firmy mogą to zrobić na kilka sposób między innymi otwierając dział outlet lub korzystając z usług skupu stoków magazynowych. Które z tych rozwiązań jest bardziej opłacalne?

Plusy i minusy outletu

Outlet to specjalny dział sprzedaży, do którego trafiają produkty, które do tej pory nie znalazły swojego nabywcy – m.in. odzież z minionego sezonu, towary z ekspozycji czy zwrotów, uszkodzone w niewielkim stopniu lub zbliżające się do końca terminu przydatności. Tym co przyciąga klientów do outletu są niskie ceny – zebrane w nich artykuły są przecenione nawet o kilkadziesiąt procent, co napędza sprzedaż.

Outlet ma jednak pewne bardzo istotne minusy. Przede wszystkim – do jego zorganizowania potrzebni są pracownicy. Mogą oni być zatrudnieni w outlecie na stałe lub przekierowani z innych działów, jeśli outlet jest otwarty jedynie sezonowo – w obu przypadkach oznacza to pewne koszty, może się więc zdarzyć, że zysk ze sprzedaży produktów z outletu jest mniejszy od spodziewanego. Dodatkowo przekierowanie produktów do outletu nie rozwiązuje problemu kosztów magazynowania – dopóki przecenione towary nie znajdą nabywcy, cały czas zalegają na półkach.

Zalety i wady skupu stoków

Stok to nic innego jak nadwyżka towarów w hurtowych ilościach. Z kolei skupy stoków to firmy, który specjalizują się w nabywaniu tych nadwyżek po zaniżonych cenach, a następnie sprzedawaniu ich – np. firmom poszukującym zaopatrzenia. Jednym ze skupów stoków działających na polskim rynku jest hurtownia Maxx10Group.

Kiedy warto zgłosić się z nadwyżką do skupu? Przede wszystkim w sytuacji, kiedy liczy się czas – towary zalegające w magazynie blokują go, tym samym hamując produkcję nowych towarów. Jednocześnie ich przechowywanie generuje duże i zupełnie niepotrzebne koszty, np. energii elektrycznej. Zbycie nadwyżki w skupie pozwala ekspresowo rozwiązać ten problem – firmy tego typu dysponują własną przestrzenią magazynową oraz środkami transportu, dlatego są w stanie błyskawicznie uwolnić magazyn przedsiębiorstwa i tym samym odblokować produkcję. Minusem tego rozwiązania jest ewentualny zysk – skupy nabywają stoki magazynowe po mocno zaniżonych cenach, gdyż same zarabiają na taniej sprzedaży nabytych towarów

Podsumowując – zarówno sprzedaż za pośrednictwem outletu, jak i zbycie towaru w skupie ma swoje zalety oraz wady, dlatego wybór jednej z tych opcji jest kwestią mocno indywidualną. Firma powinna rozważyć różne za i przeciw przed podjęciem decyzji o tym jak opróżnić magazyny.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.