Artykuł sponsorowany

Standardy dobrej obsługi hotelowej

Standardy dobrej obsługi hotelowej

Standard, czyli jakieś wspólne ustalone kryterium, ma swoje odniesienie również do obsługi hotelowej. Wybierając noclegi w hotelu, można oczekiwać życzliwego i profesjonalnego traktowania przez pracowników danego obiektu. Powinni oni mieć wypracowane pewne schematy związane z wykonywanymi przez siebie obowiązkami. Dzięki temu można zapewnić wszystkim gościom taki sam poziom obsługi. Co zatem można określić jako standardy dobrej obsługi hotelowej?

Główne etapy obsługi gości hotelowych

Oczywiste jest, że zadowoleni goście chętniej ponowią odwiedziny i będą polecać hotel innym. Dlatego bardzo ważne jest pierwsze wrażenie związane nie tylko z wystrojem, ale również z podejściem do nowych gości rozpoczynających swój pobyt w hotelu. Jak wiadomo, klientami hoteli mogą być rodziny lub znajomi na wakacjach, osoby przebywające służbowo w danej okolicy, uczestnicy wyjazdów firmowych albo szkoleniowych. Bez względu na charakter pobytu np. w Hotelu Biancas w Kosakowie, który oferuje noclegi blisko morza, obsługa klienta hotelowego składa się z czterech etapów:

  • przed przyjazdem – rezerwacja pokoju oraz przedpłata,

  • przyjazd do hotelu – zameldowanie oraz zakwaterowanie,

  • obsługa w trakcie pobytu,

  • wymeldowanie i końcowe rozliczenie.

Wszystkie te etapy zawierają w sobie szereg różnych działań, które składają się na ogólne zadowolenie gości hotelowych z pobytu.

Co jeszcze powinno charakteryzować dobrą obsługę hotelową?

Poza wcześniej wymienionymi podstawowymi filarami jest jeszcze kilka cech, które można by zaliczyć do dobrej obsługi hotelowej. Podstawową wydaje się posiadanie odpowiednich kwalifikacji, takich jak znajomość języka obcego. Następną cechą jest odpowiedni, schludny i elegancki ubiór. Co więcej, goście hotelowi rezerwując np. noclegi nad morzem blisko plaży, mogą zadawać różne pytania nie tylko związane z samym hotelem, ale również z okolicznymi atrakcjami. Warto być na to przygotowanym. Tak samo, jak na szybkie i sprawne rozwiązywanie zaistniałych problemów. Pomocna jest wówczas komunikatywność i nastawienie na uważne wysłuchanie. Wiadomo, że goście hotelowi są bardzo różni. Nie zmienia to faktu, że do wszystkich należy odnosić się z szacunkiem i uprzejmością. Na koniec można jeszcze wspomnieć o niezwykle ważnej dyskrecji w trakcie wykonywania obowiązków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.