Standardy dobrej obsługi hotelowej
Standard, czyli jakieś wspólne ustalone kryterium, ma swoje odniesienie również do obsługi hotelowej. Wybierając noclegi w hotelu, można oczekiwać życzliwego i profesjonalnego traktowania przez pracowników danego obiektu. Powinni oni mieć wypracowane pewne schematy związane z wykonywanymi przez siebie obowiązkami. Dzięki temu można zapewnić wszystkim gościom taki sam poziom obsługi. Co zatem można określić jako standardy dobrej obsługi hotelowej?
Główne etapy obsługi gości hotelowych
Oczywiste jest, że zadowoleni goście chętniej ponowią odwiedziny i będą polecać hotel innym. Dlatego bardzo ważne jest pierwsze wrażenie związane nie tylko z wystrojem, ale również z podejściem do nowych gości rozpoczynających swój pobyt w hotelu. Jak wiadomo, klientami hoteli mogą być rodziny lub znajomi na wakacjach, osoby przebywające służbowo w danej okolicy, uczestnicy wyjazdów firmowych albo szkoleniowych. Bez względu na charakter pobytu np. w Hotelu Biancas w Kosakowie, który oferuje noclegi blisko morza, obsługa klienta hotelowego składa się z czterech etapów:
przed przyjazdem – rezerwacja pokoju oraz przedpłata,
przyjazd do hotelu – zameldowanie oraz zakwaterowanie,
obsługa w trakcie pobytu,
wymeldowanie i końcowe rozliczenie.
Wszystkie te etapy zawierają w sobie szereg różnych działań, które składają się na ogólne zadowolenie gości hotelowych z pobytu.
Co jeszcze powinno charakteryzować dobrą obsługę hotelową?
Poza wcześniej wymienionymi podstawowymi filarami jest jeszcze kilka cech, które można by zaliczyć do dobrej obsługi hotelowej. Podstawową wydaje się posiadanie odpowiednich kwalifikacji, takich jak znajomość języka obcego. Następną cechą jest odpowiedni, schludny i elegancki ubiór. Co więcej, goście hotelowi rezerwując np. noclegi nad morzem blisko plaży, mogą zadawać różne pytania nie tylko związane z samym hotelem, ale również z okolicznymi atrakcjami. Warto być na to przygotowanym. Tak samo, jak na szybkie i sprawne rozwiązywanie zaistniałych problemów. Pomocna jest wówczas komunikatywność i nastawienie na uważne wysłuchanie. Wiadomo, że goście hotelowi są bardzo różni. Nie zmienia to faktu, że do wszystkich należy odnosić się z szacunkiem i uprzejmością. Na koniec można jeszcze wspomnieć o niezwykle ważnej dyskrecji w trakcie wykonywania obowiązków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana