Artykuł sponsorowany

Własna linia kosmetyczna. Od czego zacząć?

Własna linia kosmetyczna. Od czego zacząć?

Wprowadzenie na rynek własnej serii kosmetyków to rozwiązanie, które jest popularne w przypadku wielu firm obecnych już w innych branżach i pragnących wzbogacić swoje portfolio produktowe albo spróbować sił w całkiem nowej dziedzinie. Na taki krok decydują się zarówno producenci odzieży, jak i dodatków modowych, a także akcesoriów pielęgnacyjnych. Często jest to element strategii promocyjnej jak choćby w przypadku koncernów motoryzacyjnych.

Jak przygotować produkcję?

Przygotowanie produkcji własnej linii kosmetycznej to proces, który składa się z wielu etapów. Początki obejmują zwykle opracowanie koncepcji mających powstać wyrobów poprzedzone badaniem potrzeb i preferencji nabywców, a także dobre zapoznanie się z ofertą konkurencji. Kluczowym działaniem okaże się także zlecenie stworzenia receptur oraz wybór najkorzystniejszej technologii wytwarzania – najczęściej odbywa się to przez outsourcing tego obszaru, o ile firma nie dysponuje własnym zapleczem technicznym oraz zespołem specjalistów. Równie ważne będzie przedstawienie spójnego systemu komunikacji marketingowej, który obejmie zarówno strategię promocyjną i sprzedażową, jak i zdecydowanie się na konkretny typ opakowań do kosmetyków oraz etykiet wykorzystujących kluczowe elementy identyfikacji marki, oraz odróżniających poszczególne wyroby.

Opakowanie – ważny składnik produktu

Opakowania kosmetyków pełnią funkcję ochronną dla sprzedawanych w nich wyrobów, są jednak też niezwykle istotnym składnikiem marketingu producenta. Bardzo ważna okaże się więc ich funkcjonalność np. sposób otwierania czy dozowania poszczególnych wyrobów, jak i pojemność pozwalająca na dopasowanie ilości produktu do potrzeb nabywców oraz wpływająca na tworzenie odpowiedniej polityki cenowej. Do kluczowych cech będą jednak należały te związane z wyglądem, ponieważ oddziałują one na postrzeganie jakości kosmetyków, a także dają możliwość ich pozycjonowania w świadomości klientów oraz reklamowania. Najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie więc zwykle zlecenie zaprojektowania i wykonania opakowań firmie, która się w tym specjalizuje. Świetnym wyborem okaże się producent opakowań kosmetycznych z tworzyw sztucznych NOVO-PAK z Karczewa, oferujący szeroki wybór butelek oraz słoików na kremy i pudry z różnymi rodzajami zamknięć.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.